• Zwroty i reklamacje

Klientom będącym konsumentami zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827) przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania zakupionego produktu. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia dostępnego na stronie internetowej Sklepu.

Zgodnie z art. 38 ust. 4 i 5 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje w przypadku:

  • w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Pisemne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno być przesłane na adres: 

Magrou - Urszula Kozaczuk, Gruntowa 24, 17-200 Hajnówka.

W oświadczeniu o odstąpieniu należy podać co najmniej:

  • imię i nazwisko,
  • datę złożenia Zamówienia,
  • datę odbioru zakupionego/ych Produktu/ów,
  • nr rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot pieniędzy.
  • Do pisma Klient powinien dołączyć dowód sprzedaży (paragon fiskalny/faktura) oraz kartą gwarancyjną (dla produktów posiadających karty gwarancyjne).

Brak dołączenia dowodu sprzedaży nie wyłącza uprawnienia do odstąpienia. Formularz dotyczący odstąpienia od Umowy można pobrać ze strony 

W razie skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą.

Konsument zwraca produkt Sprzedawcy w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument zobowiązany jest zapewnić należyte opakowanie odsyłanego produktu uniemożliwiające jego uszkodzenie w czasie transportu.

W przypadku skutecznego odstąpienia konsumenta od Umowy sprzedaży Sprzedawca dokona zwrotu uiszczonej przez konsumenta ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument lub w inny wybrany przez konsumenta sposób zapłaty, w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu z zastrzeżeniem ust. 8

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub do momentu dostarczenia przez konsumenta dowodu odesłania produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta klient odstępujący od umowy zobowiązany jest do pokrycia następujących kosztów:

  • bezpośrednich kosztów zwrotu produktu do sprzedawcy,
  • jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia konsumentowi produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.


Reklamacje i zwroty

Klient przed dokonaniem odbioru produktu winien sprawdzić stan dostarczanej mu przesyłki w obecności osoby, która ją dostarczyła. Osoba dostarczająca przesyłkę ma obowiązek przyjąć zgłoszone reklamacje i dokonać spisania protokołu szkodowego opisującego stan przesyłki w momencie dostawy wraz z jej widocznymi uszkodzeniami. Klient może odmówić odbioru przesyłki uszkodzonej.

Sprzedawca zobowiązany jest do wydania towaru bez wad. W przypadku stwierdzenie wady towaru Klientowi przysługuje uprawnienie – według własnego wyboru – do skorzystania z uprawnień z tytułu gwarancji przysługujących Klientowi od producenta towaru wg procedury opisanej w karcie gwarancyjnej albo do skorzystania z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi.

Uprawnienie do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi przysługuje Klientowi w terminie 2 (dwóch) lat od daty doręczenia produktu i 1 (jednego) roku od daty stwierdzenia wady produktu. Na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, Klient może żądać naprawienia produktu, wymiany produkt na wolny od wad, obniżenia ceny produktu albo w przypadku, gdy wada jest istotna może odstąpić od umowy sprzedaży.

Klient nie będący konsumentem może złożyć reklamację poprzez przesłanie jej na adres Magrou - Urszula Kozaczuk, Gruntowa 24, 17-200 Hajnówka. lub na adres mailowy magrou_uk@protonmail.com. Klient będący Konsumentem może złożyć reklamację również ustnie ( telefoniczne) lub pisemnie (list, wiadomość email).

Reklamacja pisemna powinna zawierać:

  • imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania, albo siedziby Klienta
  • numer zamówienia;
  • oznaczenie reklamowanego produktu wraz z datą jego zakupu;
  • numer konta bankowego Klienta;
  • przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
  • określenie roszczenia.
  • Sprzedawca poinformuje Klienta o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji w terminie 14 dni od dnia przyjęcia reklamacji.

W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca dokona na swój koszt wymiany albo naprawy produktu. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku gdy naprawa albo wymiana zareklamowanego produktu okażą się niemożliwe lub wymagać będą nadmiernych kosztów poinformuje o tym niezwłocznie Klienta. W takim przypadku Klient będzie uprawniony do żądania obniżenia ceny produktu i zwrotu części ceny produktu lub zwrotu pełnej ceny produktu przy jednoczesnym odstąpieniu od umowy.

Roszczenia reklamacyjne rozpatrywane są bezpłatnie.

Jeżeli kupującym jest konsument, wszelkie spory powstałe na gruncie regulaminu lub umów sprzedaży mogą być rozstrzygane w drodze mediacji (więcej informacji znajduję się tutaj: https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595) lub przez platformę internetową http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane polubownie przez mediację lub Sąd Arbitrażowy (nazwa siedziby, adres sądu arbitrażowego najbliższy sprzedawcy) lub Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Właściciela.

Ważne!

Po wyczerpaniu trybu reklamacyjnego oraz zwrotu możesz zwrócić się z wnioskiem o rozwiązanie sporu do stałego konsumenckiego sądu polubownego lub do mediatora. Skorzystaj z ogólnoeuropejskiej platformy internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Kontakt w sprawie reklamacji:

Tel. 519 077 297

Adres e-mail: magrou_uk@protonmail.com